Geschreven door Eva Meeus op

Online vindbaarheid; iets wat vandaag de dag voor iedere onderneming essentieel is om aan nieuwe klanten te komen. Eén van de manieren om jouw bedrijf online op de kaart te zetten is via de gratis  zoekresultaten van Google. Als jouw website goed scoort op een relevant zoekwoord dan kan dit waardevol verkeer opleveren. De kunst om een hoge positie in de zoekresultaten van Google te verkrijgen wordt SEO (search engine optimization) genoemd. Maar hoe krijg je dat precies voor elkaar? Om je organische vindbaarheid te verbeteren zijn er drie pijlers om rekening mee te houden. Wij leggen je in dit blogbericht uit wat deze pijlers zijn en hoe jij hier vandaag nog mee aan de slag kan.

Techniek

Kan Google alle pagina’s op jouw website lezen? Is jouw website op een correcte manier opgebouwd? Dit zijn vragen die beiden relevant zijn voor de techniek van jouw website. Google vindt het erg belangrijk dat de websites die ze aanbevelen technisch in orde zijn. Begrijpelijk, want op een website die langzaam laadt zit niemand te “wachten”. Er zijn veel onderdelen die van invloed zijn op de techniek van je website. De laadtijd van de webpagina’s is hier één van. In de blog “Hoger in Google? Let op de snelheid van je mobiele site” leggen we uit hoe jij de snelheid van jouw website kunt optimaliseren.

Naast laadsnelheid is het voor Google handig om de content van je pagina beter te begrijpen. Door de content op een juiste manier op te maken geef je waardevolle informatie mee. Dit wordt ook wel structured data genoemd. Er zijn verschillende soorten structured data zoals productinformatie, bedrijfsinformatie en eventinformatie. Via de Google tool voor gestructureerde gegevens kun je testen of jouw website gebruikmaakt van structured data.

Content

De content van je website is de tweede pijler die belangrijk is. Jouw content bepaalt voor welke zoekwoorden de website is geoptimaliseerd. Oftewel, erg belangrijk om in de gaten te houden want je wilt wel dat er relevant verkeer op jouw website terecht komt. Er zijn veel aandachtspunten bij het schrijven van goede SEO content. Benieuwd waar je allemaal op moet letten? In onze blog; “Hoe verbeter je SEO content?” geven we een handige checklist om goede SEO content te schrijven.

Autoriteit

De laatste pijler om in de gaten te houden is de autoriteit van de website. Maar wat bedoelen we precies met autoriteit? Autoriteit heeft alles te maken met jouw linkprofiel. Dit zijn het aantal sites dat naar jouw website is gelinkt. Als er veel websites naar jou linken is dit een teken voor Google dat jouw website goede content heeft; waarom zouden er anders zoveel sites naar jou verwijzen? Naast de hoeveelheid is de kwaliteit van de links doorslaggevend. Een link van een website die zichzelf al heeft bewezen aan Google telt namelijk zwaarder mee.

Meteen aan de slag

In onze blog; “Een top 3 van gratis SEO tools” lichten we 3 handige tools uit die je direct kan gebruiken voor een SEO analyse. Met deze tools kun je de content van je website controleren, in kaart brengen hoeveel autoriteit jouw website heeft en checken hoe mobielvriendelijk jouw website is. Deze tools zijn volledig gratis, dus je kunt meteen aan de slag.

Nog vragen?

Heb jij nog vragen die onbeantwoord zijn? Of wil jij dieper in gaan op de materie zodat je wordt gevonden op  de meest competitieve zoekwoorden? Vergeet je dan niet in te schrijven voor de gratis SEO kennissessie op donderdag 5 juli aanstaande. Tijdens dit event vertellen onze specialisten je stap voor stap hoe jij je organische vindbaarheid kan verbeteren. Schrijf je snel in dan zetten we de koffie alvast klaar. Tot dan!

| |

Geef een reactie