Geschreven door sjoerd op

Bij Zeo zijn wij dagelijks bezig met het beheren en optimaliseren van Adwords campagnes. Om snel en efficiënt te kunnen werken is de Google AdWords Editor een uitkomst. In deze editor is het mogelijk om eenvoudig meerdere wijzigingen tegelijk door te voeren in je Adwords account. In een vorige blogpost hebben wij al verwezen naar de vele voordelen van de Adwords Editor.

Google kwam onlangs met het nieuws dat vanaf 12 juni 2012 de Editor 9.0 versie en lager uit de omloop worden genomen. Hierdoor kan het voorkomen dat wijzigingen die je in een oudere versie hebt aangebracht niet meer worden geïmplementeerd in je Adwords account.

Je kunt de AdWords editor via de automatische updatefunctie upgraden. Je kunt natuurlijk ook de nieuwste versie zelf downloaden van de website. Als je opmerkingen en niet-doorgevoerde wijzigingen wilt behouden, selecteer je de optie ‘Back-up maken en bijwerken’ wanneer je wordt gevraagd of je een upgrade wilt uitvoeren. Vervolgens is het mogelijk om de back-up te importeren in het account.

Welke wijzigingen zitten in de nieuwste versie?

Bij een update van de Google AdWords Editor wordt er altijd gesproken over vele nieuwe mogelijkheden. Maar welke wijzigingen zijn nou daadwerkelijk relevant? Ik heb hieronder de belangrijkste wijzigingen op het gebied van targeten genoteerd.

In de nieuwe versie is het mogelijk om interessecategorieën voor gebruikers te targeten. Dit kan je doen op het tabblad Doelgroepen ( zie onderstaande afbeelding). Het is bovendien mogelijk om de verschillende interessecategorieën van het ene account naar het andere te kopiëren.

Daarnaast is het nu ook mogelijk om op Wi-Fi verkeer te targeten. Deze optie is opgenomen bij de opties targeting op apparaat voor je campagne. Deze optie kan je vinden in het bewerkingsscherm naast de apparaten optie (zie hieronder). Door middel van deze optie is het mogelijk om via de editor het Wi-Fi verkeer te targeten.

Verder zijn er in de editor de gebruikelijke verbeteringen die ervoor zorgen dat er steeds makkelijker gewerkt kan worden. Hieronder de grootste aanpassingen:

•    Meer gegevens beschikbaar in AdWords Editor (Campagne experimenten, Biedingsschattingen)

•    Bijgewerkte bewerkingsmogelijkheden voor campagnes (Hoofdlettergebruik, Biedstrategie, Auto correcties bestemmings-URL)

•    Prestatieverbeteringen (sneller downloaden, kopiëren en plakken)

Werk jij al met de nieuwe Google Adwords editor? Laat in de comments achter wat jij ervan vindt! Mocht je vragen hebben over hoe jij je account kan optimaliseren, bel ons gerust! Wij helpen je graag het maximale uit je campagnes te halen en op strategisch niveau de juiste beslissingen te maken.

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie