Geschreven door Kelly Zomer op

Eindelijk is Pinterest adverteren beschikbaar voor elk zakelijk account in Nederland. In onze vorige blogpost werd al verteld hoe Pinterest zakelijk in te zetten is. Pinterest is booming en is het perfecte platform om de consument te inspireren met jouw merk en gerelateerde content. Pinterest advertising kan vanaf nu ingezet worden voor diverse marketingdoelen. Denk hierbij aan de merkbekendheid vergroten, overwegingen beïnvloeden en omzet verhogen.

 

Merkbekendheid vergroten

Om meer awareness te creëren bij jouw doelgroep kan je op Pinterest adverteren. Zo bereik je je doelgroep op het juiste moment wanneer zij beslissen wat ze willen kopen. Om je merkbekendheid te vergroten maak je gebruik van gesponsorde pins of gesponsorde video’s op Pinterest. Een gesponsorde pin lijkt precies op een standaard pin. Het bereik van de pin wordt vergroot en meer gebruikers uit jouw doelgroep zullen deze pin zien. De gesponsorde video pins trekken de aandacht van je doelgroep, ze vallen op in de tijdlijn. De video pins kunnen in twee formaten ingezet worden, zowel het standaard formaat of in dubbele breedte.

 

Overwegingen beïnvloeden

Door middel van creatieve advertenties waardoor de gebruiker geïnspireerd wordt, beïnvloed je de gebruiker op het juiste moment in het besluitvormingsproces. Via dit kanaal kan je meer bezoekers genereren naar je website of webshop. Deze bezoekers gaan doelgericht naar je website en hun interesse is al aangewakkerd. Je kan meer bezoekers aantrekken en acties op de website stimuleren door gesponsorde pins. Daarnaast is er ook een advertentiemogelijk om gesponsorde app-pins te maken, dit leidt tot meer app installaties. Neem gebruikers mee in het aankooptraject en genereer kwalitatief goede leads via Pinterest adverteren.

 

Omzet verhogen

Zoals al eerder gezegd, Pinterest is het perfecte platform om je doelgroep te inspireren en aan te zetten tot koop. Hierdoor is dit ideaal voor verkoopcampagnes. Online verkoop van jouw product kan worden uitgebreid door gesponsorde pins of door verkoopcampagnes. Daarnaast kan adverteren via Pinterest ook offline verkoop stimuleren door gesponsorde pins. Hierdoor zien veel gebruikers jouw product en wanneer hun interesse aangewakkerd is, zullen zij naar jouw fysieke winkel komen.

 

Pinterest statistieken

Via het platform kun je de statistieken van jouw Pinterest advertenties bekijken en meten hoe effectief jouw campagne is. Voor de advertenties worden CPC (kosten per klik) of CPM (kosten per duizend vertoningen) gebruikt als bod strategie. Het is wel van belang om al actief te zijn met je Pinterest account, zodat er al voldoende data verzameld is. Het platform gebruikt deze data om op de ideale doelgroep te focussen.

 

Heb je vragen over de inzet van Pinterest Advertising voor jouw merk? Wij beantwoorden ze graag tijdens een vrijblijvend gesprek. Neem hiervoor even contact met ons op.

| | | |

2 reacties op “Pinterest Advertising: welke doelen kan jouw merk behalen?

  1. paul van den Hoogen schreef:

    wat zijn globale kosten voor advertenties op pinterest? Merk DALEN-Benelux

    1. Kelly Zomer schreef:

      De globale kosten zijn erg uiteenlopend. Echter, wij hebben enkele indicaties van de tarieven per advertentietype:
      Merkbekendheid campagnes: CPM tussen €3,- en €4,50, CPC +/- €0,90
      Gesponsorde video pins: CPM €3,90 en €4,50, CPV €0,01
      Campagnes om verkeer naar de website te genereren: CPC €0,50

      Weet je voldoende zo? Je kunt altijd bellen voor een vrijblijvend gesprek.

Geef een reactie