Geschreven door Mariska van den Berg op

Een Google AdWords campagne opzetten is zo gebeurd, maar een goed renderende Google AdWords campagne opzetten is lastiger. Ik hoor vaak mensen iets zeggen in de trend van “Ik maak een gratis account, zet er mijn belangrijkste zoekwoorden in en knallen maar! Oh ja, ik schrijf ook nog de teksten natuurlijk. Maar het gaat er natuurlijk om dat ik er sta!”Is dat ook echt zo? Draait het er alleen maar om dat je er staat? Als ik aan je vraag wat het doel van de campagne is, zeg je dan ‘vindbaarheid’ of wil je ‘rendement’? Wat ik vandaag wil behandelen is het schrijven van unieke advertentieteksten, door middel van onderstaand voorbeeld.

De kracht van unieke advertentieteksten

Stel, iemand zoekt op ‘fiets kopen’. Vervolgens ziet hij 10 aanbieders die allemaal iets zeggen als “Fiets kopen? Ik ben de goedkoopste en heb het grootste assortiment”. De gebruiker is niets wijzer geworden en zal twijfelen op wie hij het beste kan klikken. Waarschijnlijk klikt hij op alle 10 en bestelt hij bij degene van wie de webshop het beste is.

Maar stel dat jij adverteert met een tekst die het volgende zegt: “Zoek je kwaliteit? Ik heb het grootste aanbod merkfietsen én je krijgt een gratis fietstas t.w.v. € 49,95!”. Jij zal meer opvallen en de gebruiker zal eerder bij je kopen. De AdWords campagne zorgt voor een kwalitatieve bezoeker en je webshop zorgt ervoor dat de bezoeker ook koopt. Belangrijk daarbij is wel dat de landingspagina van je tekst direct je merkfietsen laat zien én de gratis fietstas actie! Anders heb je kans dat die kwalitatieve bezoeker weer afhaakt.

Door uniek te zijn kun je de CTR (doorklikratio) op je advertentietekst flink verhogen. Daarmee kun je op een lagere positie op Google adverteren en dus minder per klik betalen. Zo investeer je minder, maar behaal je wel hetzelfde aantal bezoekers!

Webwinkel Vakdagen sessie: hoe verdubbel ik mijn Adwords rendement?

Wil je meer weten over het optimaliseren van je Adwords advertentieteksten? Wij hebben een onderzoek gedaan en dat presenteer ik op woensdag 25 januari in het Marketing Theater op de Webwinkel Vakdagen in de Jaarbeurs Utrecht (tijdstip: 11.45 uur). Je kan je inschrijven via deze link. Je bent van harte welkom!

Mocht je niet kunnen en toch meer informatie willen, dan kun je ons altijd bereiken via 030 711 5555 of via info@zeo.nl.

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

1 reactie op “Meer rendement door Adwords advertentieteksten?

  1. Roald Craenen schreef:

    Het is inderdaad goed je af te vragen wat jou uniek maakt en hoe je je kunt onderscheiden van je concurrenten. Vaak zie je dat mensen elkaar kopiëren, niet echt bevorderlijk voor je CTR.

    We hebben onlangs ook een stuk geschreven over hoe je verschillende advertentieteksten kunt testen om je CTR en/of succes% te verbeteren. Mocht je er interesse in hebben, voel je dan vrij hier te reageren: http://www.easy.nl/2012/08/adwords-advertentieteksten-analyseren-4-handige-tips-deel-1

Geef een reactie