Geschreven door sjoerd op

Wij krijgen vaak de vraag waarom je met AdWords zou adverteren als je bij desbetreffende zoekopdrachten organisch al een goede positie hebt. Het lijkt dubbelop om twee maal op de eerste pagina vertoond te worden, maar volgens een recent onderzoek van Google geeft deze combinatie wel degelijk een boost aan je zoekverkeer!

Het zoekmachine bedrijf publiceerde afgelopen week haar bevindingen:

  • Wanneer een website organisch de eerste positie bezet, kan AdWords gemiddeld voor een stijging zorgen van 50% in het aantal bezoekers.
  • Bij de posities twee tot vier wordt gemiddeld 81% extra bezoekers behaald.
  • Wanneer je vertoond wordt op positie 5 of lager, dan kan AdWords voor een toename van 96% in het zoekverkeer zorgen

Uiteraard heeft Google er belang bij om adverteerders over te halen in te zetten op AdWords. In het onderzoek wordt dan ook niet genoemd wat het effect is van adverteren op het eigen brand, waarbij over het algemeen standaard de eerste positie in organische zoekresultaten wordt behaald. Toch maken deze cijfers duidelijk dat stoppen met AdWords niet zal betekenen dat je automatisch meer organisch bezoek zult verkrijgen.

Online zichtbaarheid verbeteren

Bij Zeo hanteren wij voor klanten een combinatie van SEO en SEA als onderdeel van een Branding en Cross-channel strategie. Hierbij wordt niet alleen zoekmachine adverteren en organische zichtbaarheid gecombineerd, maar betrekken wij ook Google Shopping, Google Places en Social Media marketing in de zoekresultatenpagina.

Wil je ook jouw naamsbekendheid en online zichtbaarheid vergroten? Neem dan eens contact op voor meer informatie over de verschillende marketing diensten die Zeo voor je website kan optimaliseren!

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Video Advertising | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie