Geschreven door sjoerd op

Bij Zeo zijn we dagelijks bezig met het optimaliseren van websites. Wij houden de laatste trends goed in de gaten om scherp en snel te kunnen inspelen op veranderingen. Daarmee krijgen we websites hoger in de zoekresultaten van Google. Maar we moeten de bestaande SEO technieken niet vergeten. Deze kunnen nog steeds verschil maken in de ranking van jouw website. Daarom geef ik je in deze blog 4 SEO tips die nog steeds de vindbaarheid van elke website kunnen verbeteren.   

Gebruik webmaster tools

Google webmaster tools

Weet jij welke websites linken naar jouw site? En weet je hoe de interne linkstructuur van jouw website eruit ziet? De Google webmaster tools geven antwoord op bovenstaande vragen. Met deze tool krijg je gedetailleerde rapporten over de zichtbaarheid van je pagina’s in Google. Je krijgt hierdoor kennis over hoe Google jouw pagina beoordeelt, waardoor je je website gerichter kunt optimaliseren. Deze Google webmaster tool is een absolute MUST voor website eigenaren. 

Wil je meer informatie over de vindbaarheid van je website in Bing? Dan is Bing webmaster tool een must have voor je!

Selecteer de juiste zoekwoorden

Richt je webpagina’s in op goed geselecteerde zoekwoorden. Wanneer je een te breed zoekwoord gebruikt sluit dat slecht aan bij het product dat je aanbiedt. Je zult dat je aanbiedt. Je zult met te brede zoekwoorden uiteindelijk niet goed gaan scoren. Mocht je daar toch goed op scoren houd er dan rekening mee dat de conversie laag is! Het is daarom beter om goed gerichte zoekwoorden in te zetten voor je pagina’s.

Wil je advies over het selecteren van de juiste zoekwoorden? Neem dan contact op met één van onze SEO specialisten.

Maak sitemaps

Op veel websites ontbreken er sitemaps. Dat is zonde, want door deze sitemaps zien de zoekrobots van Google in een oogopslag wat de structuur is van je website. Google kan door de sitemap al je pagina’s makkelijk bereiken en dus ook beter weergeven in de zoekresultaten. Je hebt diverse sitemaps, namelijk een xml-sitemap, een imagesitemap, een videositemap en een html-sitemap. Met deze sitemaps word je niet alleen beter gevonden in de ‘normale’ zoekresultaten, maar ook in afbeeldingen en video zoekresultaten.

Wil je weten hoe je een sitemap maakt? In één van onze vorige blogpost zijn we ingegaan op het maken van een xml-sitemap

 

Start met linkbuilden

Linkbuilden is erg belangrijk om hoger in de zoekresultaten te eindigen. Bij linkbuilden gaat het erom dat externe websites een link plaatsen naar jouw pagina. Daarbij is het beter dat de externe websites zelf ook hoog in de zoekresultaten staan. Google zet jouw website namelijk hoger wanneer er naar je gelinkt wordt vanaf belangrijke websites. Er zijn diverse mogelijkheden om links te vergaren. Dit kan door middel van linkruil, startpagina’s, persberichten en aanvragen bij internetgidsen.  

Heb je vragen over deze tips of wil je weten hoe wij jouw website kunnen optimaliseren? Aarzel dan niet en neem contact met ons op!

 

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Video Advertising | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

3 reacties op “4 essentiële SEO-tips voor je website

  1. Met betrekking tot het linkbuilden: vergeet ook niet dat je zo relevant mogelijke links moet zoeken. Websites kunnen zelf nog zo hoog in de zoekresultaten staan, maar wanneer ze niets te maken hebben met jouw website, zal dit niet in alle gevallen even veel nut hebben.

  2. Bedankt voor je reactie! Dat klopt inderdaad. Het is van belang dat de websites die naar jouw website toe linken relevant zijn. Stel je hebt een webshop die voetbalschoenen verkoopt. Als er vervolgens een website is die allerlei informatie heeft over voetbalschoenen en naar jouw website linkt is dat relevant.

    Heb jij verder nog tips die je met ons wilt delen?

  3. Kadir schreef:

    Leuke blog! Backlinken heeft ook invloed op je SEO natuurlijk.

Geef een reactie