Geschreven door Anna op

In een eerdere blogpost hebben we het gehad over het optimaliseren van je Display campagne op (automatische) plaatsingen. Lees hier het artikel als je dat nog niet gedaan hebt: tip 1: hoe optimaliseer je een Display campagne.

Als adverteerder wil je met je display campagne niet op iedere website adverteren. Naast dat je websites kan toevoegen of uitsluiten is het ook mogelijk om sitecategorieën uit te sluiten. Wat dit precies inhoudt en hoe je dit instelt lees je in deze blogpost.

Optimaliseren van je Display campagne door middel van sitecategorieën.

Als adverteerder wil je natuurlijk dat je advertenties op passende websites worden vertoond. Duik om deze reden eens in de sitecategorieën.

In onderstaande afbeelding zie je de verschillende sitecategorieën. Ons advies is om sites met gevoelige inhoud uit te sluiten om te voorkomen dat je advertentie hier verschijnt. Dit zijn onder andere P2000-websites, websites voor hulpdiensten, terrorisme, gevoelige internationale betrekkingen enz. Adverteren op sites met een gevoelige inhoud kan mogelijk imagoschade opleveren aan je bedrijf. En dat wil niemand!

Binnen sitecategorieën is het ook mogelijk om doelgroepen uit te sluiten. Als je een product of dienst aanbiedt die niet geschikt is voor kinderen, kun je dat hier uitsluiten.

sitecategorieën

Door je instellingen van je display campagne aan te scherpen in sitecategorieën heb jij als adverteerder beter in de hand waar je banners verschijnen. Hiermee sluit je dus in één keer een bulk uit, in plaats van site voor site uit te sluiten.

Uitsluiten van sitecategorieën in je campagne

Natuurlijk wil je gelijk aan de slag om het uitsluiten van sitecategorieën toe te passen. . Zoals je in onderstaande afbeelding ziet ga je naar het tabblad Display Netwerk en vervolgens naar +Targeting.

sitecategorieën

Op de Targeting pagina kies je onder Campagne-uitsluitingen voor de campagne waar je de sitecategorieën voor wilt instellen.

display advertising

Als het goed is kan je nu de sitecategorieën uitsluiten voor je display campagne. Per categorie wordt er aangegeven wat deze categorie inhoudt.

display advertising

Als je de instelling hebt voltooid vergeet deze dan niet op te slaan voordat je verder gaat met andere werkzaamheden.

Heb jij vragen over het bovenstaande? Of ben je nieuwsgierig naar wat een display campagne voor je bedrijf kan betekenen? Neem dan contact met ons op, wij delen graag onze kennis!

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie