Geschreven door nathalie op

In een vorige blogpost is geschreven over het promoten van een fysieke winkel met display advertising. Naast display advertising zijn er nog veel meer manieren om je fysieke winkel online te promoten. In deze blogpost bespreken we het online promoten van je fysieke winkel via de zoekresultaten van Google.

Vaak wordt gedacht dat promotie in de zoekresultaten van Google alleen geschikt is voor organisaties die hun producten of diensten online verkopen. Maar het is ook heel geschikt om in te zetten voor fysieke winkels! Het is wel belangrijk om een website te hebben die dient als visitekaartje. Hier een aantal tips:

1. Een ‘Google mijn bedrijf’ account inrichten

Met een Google mijn bedrijf account kun je informatie weergeven over je organisatie. Dit onder andere op Google zoeken, Google maps en Google+. Het is een effectieve, gratis manier om je organisatie zichtbaar te maken. Met een Google mijn bedrijf account wordt je weergegeven in de zoekresultaten van Google als iemand lokaal zoekt naar jouw product of dienst. Ook wordt je organisatie weergegeven in Google Maps.

blog

2. Regionaal adverteren in AdWords

Met zoekadvertenties in Google AdWords adverteer je heel gericht op consumenten die op zoek zijn naar jouw product of dienst. Dat consumenten online zoeken, hoeft niet te betekenen dat ze ook persé online willen kopen. Uit onderzoek blijkt dat er veelal online georiënteerd wordt, waarna de aankoop offline plaatsvindt.

Door regionaal te adverteren, adverteer je alleen in een straal rondom je fysieke winkel. Stel je hebt een fysieke winkel in Utrecht en je verkoopt vloeren, dan adverteer je op consumenten die zich bevinden in Utrecht en zoeken naar een vloer. Daarbij kun je adverteren op consumenten die gericht zoeken naar bijvoorbeeld “vloerenwinkel Utrecht”.

blog2

3. Gebruik locatie extensies

In bovenstaande afbeelding van de vloerenwinkel in Utrecht staat onderin de advertentie gelijk een adres van de fysieke winkel. Dit doe je met een locatie extensie. Zo wordt duidelijk voor de consument dat er een fysieke winkel aanwezig is waar ze terecht kunnen. Het adres is klikbaar, waarbij Google Maps wordt geopend met een routebeschrijving. Voor locatie extensies is een geverifieerd Google mijn bedrijf account vereist.

blog3

Het kan ook zo zijn dat iemand op de advertentie klikt voor meer informatie over de organisatie. In dit geval wordt diegene doorgestuurd naar een pagina op de website waar de contact- en adresgegevens van het filiaal staan. Daarnaast vind de consument hier meer informatie over de organisatie. Deze informatie wordt zo weergegeven dat het aantrekkelijk is voor de consument om het filiaal te bezoeken.

Je fysieke winkel kun je dus heel goed promoten in de zoekresultaten van Google, ook al heb je geen webshop. Consumenten oriënteren vaak eerst online om een selectie van winkels te maken. Wil jij hulp met het promoten van jouw fysieke winkel of wil je hier eens over sparren? Neem dan gerust contact op of bel naar 030 711 5555!

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Video Advertising | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie