Geschreven door jarno op

In AdWords is het al enige tijd mogelijk om sitelinks te plaatsen bij je advertenties in AdWords. Sitelinks zijn bladwijzers die je extra kunt toevoegen aan je tekstadvertentie zoals hieronder. Sitelinks kunnen ervoor zorgen dat je doorklikratio verhoogt.

sitelinks

Nu is Google met een uitbreiding gekomen voor sitelinks: vanaf 23 september 2013 zal Google alleen nog maar de geüpgradede extensies weergeven. Met deze upgrade kun je de uitgebreide sitelinks extra informatie gegeven over de opgegeven bladwijzers. Met deze uitbreiding in de sitelinks kun je dus uitleg geven om je bladwijzers meer kracht bij te zetten. Hieronder zie je een voorbeeld hoe de uitgebreide sitelinks er uit kunnen zien:

Uitgebreide sitelinks

Hoe stel je deze vernieuwde sitelinks in?

De uitgebreide sitelinks kun je instellen via het tabblad advertentie-extensies in je AdWords account. Zorg er wél voor dat je advertentie-extensies zijn geüpgraded, doe dit voor 23 september 2013, want anders worden sitelinks automatisch geüpgraded naar de nieuwe indeling. Deze nieuwe upgrade zorgt ervoor dat je makkelijker voor verschillende campagnes de sitelinks kunt instellen.

Om je sitelink uit te breiden met de extra omschrijving ga je bij het tabblad advertentie-extenties naar “extensies voor sitelinks”. Hier druk je op het potloodje (Potlood) en kun je de sitelink uitbreiden met de omschrijving.

Uitgebreide sitelinks bewerken

Wanneer je deze hebt opgeslagen zullen de uitgebreide sitelinks vertoond worden voor je AdWords advertentie wanneer deze geactiveerd wordt door je zoekwoorden.

Wil je meer weten over Google AdWords en het instellen van deze uitgebreide sitelinks? Neem dan contact met ons op via ons contactformulier of bel 030 711 5555 voor een gratis consult met een AdWords specialist!

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Video Advertising | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie