Geschreven door Timo Fleer op

Vorige maand gaf Google een keynote presentatie over de laatste innovaties binnen de Google platformen, onder andere op het gebied van analyses en advertenties. Inmiddels is er meer duidelijk over de daadwerkelijke quick-wins voor jou en je Google Ads campagnes. We vertellen je in deze blogpost graag meer over de nieuwe regels binnen tekstadvertenties.

Google Ads – meer ruimte voor tekstadvertenties

De afgelopen tijd is Google Ads (voorheen Google AdWords) druk bezig geweest met het optimaliseren van de verschillende tekstadvertenties. Met de aanpassingen geeft Google je vanaf heden de mogelijkheid om nog beter op te vallen in de betaalde zoekresultaten. Afgelopen weken is deze nieuwe variant uitgerold. Dit houdt in dat je nog meer ruimte hebt om tekst kwijt te kunnen. Hieronder noemen we per regel de nieuwe specificaties.

ads

Whats new?

De regels van het aantal tekens in een advertentietekst zijn nu als volgt:

  • Headline 1: deze mag 30 tekens bevatten.
  • Headline 2: deze mag 30 tekens bevatten.
  • New Headline 3: deze mag 30 tekens bevatten.
  • Description 1: deze mag 90 tekens bevatten.
  • New Description 2: deze mag 90 tekens bevatten.

ads

Wat zijn de verwachtingen?

Door deze nieuwe advertentievariant te gebruiken kun je nóg beter opvallen. Vaak zien we bij dit soort aanpassingen in Google Ads dat de CTR (click through rate) in het begin enorm kan stijgen. Dit komt omdat de concurrent deze toepassing dan nog niet gebruikt. Hoe sneller je erbij bent, hoe beter de resultaten. Het advies van Zeo is dus: begin vandaag nog! Zorg daarbij wel dat je de extra tekens gebruikt om een boodschap over te brengen die uniek is én van toegevoegde waarde voor de lezer. Met andere woorden: zorg dat het aansluit bij de zoekopdracht.

Moet ik nu mijn advertenties opnieuw schrijven?

Hier kunnen we kort over zijn. Ja, door deze update moet je weer opnieuw nadenken over de opbouw van je advertentietekst. Het kan een flinke klus zijn om alle advertenties aan te passen.  Heb je een grote campagne opbouw met veel verschillende teksten? Bel gerust even voor tips. Vaak is er wel een goede manier om bulkbewerkingen te doen in je campagne. Je kunt er voor kiezen het gefaseerd te implementeren, maar daarmee blijf je de concurrentie dus niet voor. Keep that in mind!

Meer weten of hulp nodig?

Wil je meer weten over de rest van de innovaties van Google voor 2018? Lees dan even onze blogpost van 11 juli jl. terug. Heb je een vraag over wat deze innovaties voor jou betekenen? Neem dan gerust contact met ons op. We zijn telefonisch bereikbaar op (030) 711 55 55, of stuur een mailtje aan info@zeo.nl. Onze specialisten staan je graag te woord.

| | |

Geef een reactie