Geschreven door jory op

Om een AdWords campagne snel online te zetten is het handig om gebruik te maken van de AdWords editor. In onze eerdere blogposts hebben wij al aandacht besteed aan de mogelijkheden van de AdWords Editor en wat je er mee kan:

Sommige instellingen zijn standaard ingesteld bij de AdWords Editor. Het is belangrijk dat je deze controleert voordat je een AdWords campagne online zet. In deze blogpost besteed ik daarom aandacht aan deze punten en in onderstaande alinea’s worden deze punten toegelicht. Als je een nieuwe AdWords campagne aanmaakt in de AdWords Editor dan ziet dit er als volgt uit:

Display netwerk

Het display netwerk staat standaard aan in de Editor. Dit betekent dat je met jouw advertentieteksten gebruik gaat maken van zoekmachine adverteren in het display netwerk. Het display netwerk bestaat uit duizenden websites waar advertenties worden weergegeven. Als je alleen wilt adverteren op het Google netwerk is het verstandig om het display netwerk uit te zetten. Als je toch denkt aan Display Advertising dan verwijs ik je naar Display Advertising voor meer naamsbekendheid.

Advertentieroulatie

De advertentieroulatie staat standaard op “optimaliseren voor meer klikken”. In het begin van een AdWords campagne wil je natuurlijk zoveel mogelijk uit de AdWords campagne halen. Het is daarom verstandig om de advertentieroulatie te zetten op “rouleren” zodat je kunt gaan testen met jouw advertentieteksten. Na verloop van tijd weet je welke advertentieteksten het beste werken en dan kan je de advertentieroulatie weer wijzigen.

Taal van de doelgroep

De taal van de doelgroep wordt standaard ingesteld op Nederlands. In de AdWords Editor is het ook mogelijk om meerdere talen in te stellen. Het is verstandig om de taal ook in te stellen op Engels. Het kan natuurlijk wel eens voorkomen dat men de interfacetaal op Engels heeft ingesteld en dan wil je dat de advertentie ook vertoond wordt. Als je op bewerken drukt dan kan je meerdere talen instellen. Om de taal van de doelgroep in te stellen op Engels en Nederlands druk je op bewerken in de AdWords Editor en met de crtl-toets kan je meerdere talen instellen. Het is ook mogelijk om dit in AdWords zelf te doen. Je gaat dan in de AdWords campagne naar instellingen en dan naar talen en je vinkt de twee talen aan, zoals in de onderstaande afbeelding te zien is:

Aandachtspunten Editor

De bovenstaande punten zijn belangrijk voordat je een AdWords campagne online zet. Je wilt als adverteerder het beste halen uit de AdWords campagne en vanaf het begin moet de AdWords campagne zo effectief mogelijk ingezet worden. Bij het starten van een AdWords campagne is het daarom handig om te letten op de bovenstaande punten. Heb je nog nog vragen over deze blogpost of wil je AdWords uitbesteden? Neem dan contact met ons op!

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie