Geschreven door sjoerd op
Bij Zeo zijn wij dagelijks bezig campagnes in AdWords te optimaliseren en te beheren.  Wij zitten altijd bovenop nieuwe ontwikkelingen op het gebied van SEO & SEA.

Google kondigde vorige week een grote verandering aan op het gebied van SEO. Google zal de komende maanden diverse wijzigingen doorvoeren. Topman Amit Singhal heeft dit vorige week aangekondigd in een interview met Wallstreet Journal.

Relevante resultaten

De wijze waarop de relevantie van de links wordt bepaald gaat niet veranderen, maar er zal naar meer worden gekeken dan alleen links. Zo zal er direct antwoord worden gegeven op vragen van gebruikers en hoeven gebruikers dat niet in de zoekresultaten op te zoeken. Stel, een gebruiker zoekt naar de twaalf provincies van Nederland, dan zal in de toekomst Google hier zelf antwoord op geven.

Tevens zal Google de komende maanden proberen haar zoekmachine “slimmer” te maken. Zo zal er meer onderscheid worden gemaakt tussen een goed opgebouwde site vol met content en een site vol met SEO spam. Dit zorgt ervoor dat er betere en relevantere zoekresultaten getoond zullen worden voor de gebruiker.

Semantisch zoeken

Daarnaast komt Google met  “Semantisch zoeken”. De zoekmachine zal dan woorden beter leren te begrijpen. Zo komt het voor dat hij woorden met elkaar herkent en verbanden ziet. Het verschil tussen de auto jaguar en het dier zal dus bijvoorbeeld sneller worden herkend door Google. Dit zorgt voor meer relevante zoekresultaten. De tijd en plaats van de zoekopdracht zal een prominentere plek innemen.

Database uitbreiding

Deze verbeteringen zijn mogelijk omdat Google de afgelopen twee jaar haar database heeft uitgebreid. Hierdoor kan de zoekmachine beter communiceren met de database waarin personen, plaatsen en dingen zich bevinden.

Wat voor invloed deze veranderingen hebben op SEO gebied zullen de komende maanden moeten uitwijzen. Wij houden in ieder geval de veranderingen scherp in de gaten en zijn reuze benieuwd! Ben jij ook benieuwd wat de invloed is van deze veranderingen? Laat je mening gerust achter in de comments.

Wil je weten hoe wij jou kunnen helpen met hoger scoren in Google? Neem dan gerust contact met ons!

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie