Geschreven door Mariska van den Berg op

In mijn laatste post heb ik het gehad over concurrentiespelletjes op Google. Klikken op de advertentie van de concurrent is echter niet het enige spel wat je kunt spelen.

Het is mogelijk om in je Adwords campagne je bedrijfsnaam als zoekwoord op te nemen. Zo kun je een prominente positie innemen op Google door zowel links als rechts naar voren te komen. Je kon er als bedrijf voor kiezen om je bedrijfsnaam te beschermen zodat de concurrent er niet op kon adverteren. Hieronder zie je daar een voorbeeld van. Dolce en Gabbana heeft haar bedrijfsnaam geregistreerd als handelsmerk, waardoor niemand erop mag adverteren. Zowel in de advertentieteksten als in de zoekwoorden mag het handelsmerk niet voorkomen.

Deze manier van spelen stopt per 14 september 2010!! Dan is het namelijk wel mogelijk om op handelsmerken te adverteren. De handelsmerken mogen nog steeds niet gebruikt worden in de advertentieteksten (mits met toestemming van de eigenaar van het handelsmerk), maar wel als zoekwoord. In de toekomst kun je bijvoorbeeld de volgende resultaten krijgen als je op Dolce en Gabbana zoekt:

Zoals je ziet is Dolce & Gabbana de enige die de naam in de tekst mag gebruiken, maar kunnen de concurrenten wel adverteren op de zoekopdracht.

Wil je meer informatie over wat dit voor je bedrijf kan betekenen of over zoekmachine adverteren? Neem dan contact met ons op.

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Video Advertising | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie