Geschreven door Timo Fleer op

Of je nu een webshop hebt of een site waarmee je offline omzet genereert, in beide gevallen wil je zoveel mogelijk ‘conversies’. In de praktijk blijkt dat veel sites na verloop van tijd zoveel toevoegingen krijgen, dat de conversie eronder lijdt. Er zijn echter ook sites die in de ontwerpfase al de fout zijn in gegaan. Als je de conversie wilt optimaliseren, moet je van tevoren een goed plan maken.

Conversieoptimalisatie

5 Quick-Wins om jouw conversiepercentage te verhogen

  1. Laat een handvol buitenstaanders de site intuïtief beoordelen. Laat ze noteren wat ze denken dat er kan verbeteren.
  2. Zorg ervoor dat je met Google Analytics de conversies goed meet.
  3. Bedenk dat niet alles tegelijk kan opvallen. Maak een keus tussen de belangrijke en minder belangrijke elementen. Zorg voor rust, duidelijkheid en consistentie.
  4. Gebruik duidelijke calls to action. ‘Meer weten?’ is geen call to action. ‘Vraag nu informatie aan!’ wel.
  5. Vergelijk je intuïtieve bevindingen met de statistieken uit Google Analytics. Daar kun je exact de bezoekersstroom analyseren.

 

Vergeet niet: wanneer je je conversiepercentage verhoogt van 3% naar 4%, verhoog je je omzet met maar liefst 33%! Wil je meer informatie over conversie optimalisatie voor jouw website? Neem contact op met een van onze specialisten en ontdek wat wij voor je kunnen doen!

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Video Advertising | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie