Geschreven door sjoerd op

Een vraag die wij vaak krijgen van klanten is waarom je adverteert op je bedrijfsnaam. Het is vaak zo dat je op je bedrijfsnaam al hoog in Google staat, dus waarom zou je dan in de zoekmachine adverteren op je bedrijfsnaam? In deze blogpost leg ik uit wat de voordelen zijn van het adverteren op je bedrijfsnaam.

Lagere kosten

Een voordeel van het adverteren op je bedrijfsnaam is dat de kosten per klik lager zijn. Dit heeft met name te maken met het feit dat de CTR’s (doorklikratio’s) vaak hoger zijn en de kwaliteitsscore dus hoger ligt. Het verliezen van een aantal potentiële zoekers doordat je niet adverteert op je bedrijfsnaam kan betekenen dat je klanten misloopt en dat wil je natuurlijk niet hebben.

Concurrenten

Door niet op je bedrijfsnaam te adverteren geef je de concurrent meer kans dat er geklikt wordt op zijn advertentie. Het is namelijk sinds september 2010 mogelijk om te adverteren op de bedrijfsnamen van concurrenten. In de advertentieteksten mag hier niet op ingespeeld worden, maar in de zoekwoorden wel. In de blogpost “Vers van de pers: Adverteren op handelsmerken verandert”! lees je hier meer over. Het is zonde als je klikken mist, omdat de concurrent adverteert op je bedrijfsnaam.

Google AdWords kan ondersteunend zijn

In Google AdWords is het gemakkelijk om een advertentietekst aan te passen. Je kunt in de inhoud van de organische resultaten andere voordelen benoemen dan in de Google AdWords advertentieteksten. Op deze manier kan je meer inspelen op de voordelen van een organisatie via het niet-betaalde gedeelte en het betaalde gedeelte van Google.

Heb je nog vragen over deze blogpost of wil je AdWords uitbesteden? Neem dan contact met ons op!

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

2 reacties op “Waarom adverteren op je bedrijfsnaam in Google AdWords?

  1. Michel schreef:

    Ha Marvin,

    Goed dat je dit weer is aankaart. Ik zou willen toevoegen dat in veel gevallen de onderlinge samenwerking tussen de verschillende kanalen ook een argument is om op je eigen naam te adverteren. Zie multi channel funel in GA.
    In je laatste alinea zou je nog kunnen toevoegen
    – ad site links
    – koppelen van product feed aan advertentie
    – telefoonextensies voor mobiele kanaal

    Groet

    Michel

  2. Beste Michel,

    Excuses voor mijn late reactie. Bedankt voor je toevoegingen op mijn blogpost. De onderlinge samenwerkingen tussen de verschillende kanalen zouden ook een argument kunnen zijn.

    Met vriendelijke groet,

    Marvin Pelupessy
    Zeo

Geef een reactie