Geschreven door Mariska van den Berg op

Ik heb gisteren een heel leuk gesprek gehad met één van mijn klanten over het delen van informatie online, via Twitter / Hyves / Facebook / Blogs / etc en nu ook nog via Google+. Zij vroeg zich af wat ‘onze generatie’ er toe drijft om werkelijk álles online te delen. Eerst even een klein stukje geschiedenis over hoe communicatie zich heeft ontwikkeld in mijn ogen:

Ik denk dat dit plaatje al weergeeft dat mensen tegenwoordig sowieso al veel meer online communiceren, iets wat ‘vroeger’ alléén in-real-life (IRL) gedaan werd. Als jij op een verjaardag zit en je bent vorige week naar een lekker Italiaans restaurant geweest dan vertel je dat. Dus waarom zou je datzelfde niet online kunnen delen? Moet alles wat we online delen opeens écht interessant zijn? Ik vind van niet.

Uit een artikel van de New York Times (onderzocht door The Customer Insight Group) bleek dat wij voornamelijk Social Media gebruiken om:

1. leuke en/of interessante informatie te delen

2. aan onze reputatie te werken

3. onze relaties te onderhouden

4. aan onszelf en onze carrière te werken

5. bekendheid te geven aan goede doelen en merken

Helemaal mee eens. Online kun je makkelijk op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen (bijv. Google +) en alle voor- en nadelen daarvan. Hoe vervelend is het als er een uur lang een discussie plaatsvindt over ‘Is Google+ wel of niet succesvol?’ en ‘Wat is het verschil tussen Google+ en Facebook?’ (zie deze interessante video over Google+) en jij de hele tijd denkt “Google wat?” omdat jij niets online deelt of tot je neemt.

Rest mij nog maar één vraag: “Waarom deel jíj alles online?“.

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Video Advertising | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie