Geschreven door mariska op

Ook dit jaar stond Zeo weer op de Webwinkel Vakdagen in de Jaarbeurs Utrecht. Dit jaar voor het eerst in een nieuwe hal met een andere indeling, maar het was alsnog onmogelijk om ons te missen. Vanaf het moment dat de deuren open gingen tot aan het einde van de borrel was het enorm druk!

Webwinkel-Vakdagen

Op de Webwinkel Vakdagen kunnen bedrijven en particulieren informatie verzamelen m.b.t. alles omtrent het starten en/of onderhouden van een succesvolle webshop. Met 231 exposanten (klein feitje; in 2010 waren dat er nog maar 130!) was er genoeg informatie te verzamelen. Daarnaast konden er ook nog verschillende sprekerssessies gevolgd worden waaronder twee van Zeo. Jeffrey Wattimena presenteerde een klantcase van Cycletours: In etappes naar de top en ik presenteerde: 7 essentiële adviezen voor succesvolle webshops [te downloaden].

Op basis van de gesprekken die mijn collega’s en ik op de beurs gevoerd hebben, wil ik jullie in deze blogpost twee adviezen meegeven:

1. “Ik zie door de bomen het bos niet meer!”

Dit heb ik elke beursdag wel gehoord. En logisch, met zoveel informatie die on- en offline beschikbaar is. Mijn advies is om een Online Marketing partij te zoeken waar je een goed gevoel bij hebt. Dat is namelijk het allerbelangrijkste! Het is heel fijn als een accountmanager bij jou op kantoor langs komt, want dat scheelt je reistijd. Maar op die manier kan je niet goed kennis maken met de rest van het bureau. Dus investeer de tijd om een online marketing bureau te vinden dat bij je past en zodra de ‘klik’ er is, komt het aanbod en de prijs. Dit is net zo belangrijk uiteraard, maar in mijn ogen de tweede stap. Elk marketingbureau heeft namelijk goede specialisten in dienst, daar ben ik van overtuigd. Maar uiteindelijk gaat het er om met wie je goed samenwerkt!

2. “Ik heb een fulltime baan maar wil er een webshop naast starten.”

Denk heel goed na, voordat je er zomaar ‘iets’ naast gaat doen. Je kan nog zo’n goed, onderscheidend en kwalitatief product hebben maar als je geen tijd hebt om je shop gebruikersvriendelijk te krijgen, je assortiment up-to-date te houden, een goede klantenservice te garanderen, je te houden aan de wetten en regels, administratie bij te houden, online marketing in te zetten, cijfers te analyseren, strategie te bepalen en bij te stellen waar nodig, etc. etc… Dan is het écht zonde! Want je kunt een hele succesvolle webshop hebben, maar dan moet je er wel de tijd voor hebben. Dit betekent niet dat je er niet aan moet beginnen, maar wat ik hiermee wil aangeven is: overdenk alles tot in detail! En zoek hulp waar je hulp kan gebruiken om er een succes van te maken.

Uitbesteden

Voor ons is de beurs in ieder geval weer een groot succes gebleken. We hopen dat dit ook voor degenen geldt die er als bezoekers zijn geweest. Mocht je ons gemist hebben dan kun je hier in ieder geval ons e-book downloaden en daarnaast kun je altijd bellen om te sparren over wat wij voor jou kunnen betekenen!

 

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie