Geschreven door nathalie op

Zeo staat dit jaar met maar liefst 6 sprekerssessies op de Multichannel Conference op 22 en 23 april in de Jaarbeurs Utrecht. Hier zal Jarno Mossou in verschillende sessies door de customer journey gaan waarbij hij de fases toelicht die een consument doorloopt in het koopproces.

jarno2

Een klein voorproefje op de sessies…

Vaak richt een organisatie zich op een aantal fasen in het koopproces en wordt niet de gehele customer journey meegenomen in de (online) marketing. Een voorbeeld hiervan is het adverteren in Google: de strijd om de koppositie in Google wordt vaak gespeeld met een beperkt aantal zoekthema’s, zeker als het om reguliere producten of diensten gaat. Het is daarom moeilijk om altijd de sterkste te zijn, maar niet onmogelijk om de slimste te zijn. Maar hoe?

Het is belangrijk om niet alleen te weten waar je potentiële klanten zich bevinden, maar ook wat hen beweegt. Hedendaagse online marketing gaat veel verder dan vindbaar zijn op het moment dat een consument naar je zoekt. Consumenten gebruiken internet ook om zich te oriënteren en te laten informeren. Als iemand bijvoorbeeld online informatie over 3D televisie techniek bekijkt, wil niet direct zeggen dat hij ook in de markt is voor een nieuwe 3D tv. Maar, voor een webwinkelier is juist dát moment een uitgelezen kans om zichzelf te presenteren en de USP’s over te brengen. Mocht een consument in een later stadium overgaan tot aankoop, dan zal hij die USP’s meenemen in zijn overwegingen.

Die combinatie van online branding, vindbaarheid, zichtbaarheid, inspiratie, informatie en de kracht van herhaling zorgt ervoor dat jij de slimste bent. Evenals de combinatie van verschillende kanalen. Per kanaal uitrekenen welke het meeste rendeert, houdt geen stand meer tegenwoordig. Het zit hem in de combinatie!

Jarno zal in verschillende sessies door de customer journey gaan waarbij hij de branding lostrekt van de vind- en zichtbaarheid en de (after)sales. Het is dus aan te raden om alle drie de sessies bij te wonen als je een optimale hoeveelheid online marketing vitamientjes binnen wil krijgen!

Interesse? Hieronder vind je het programma, klik op de sessie waar jij bij wil zijn en schrijf je in!

DagTimeslotTitel
2015-04-2209:30 – 10:15Scoren met online branding! En nee, het is niet duur!
2015-04-2210:45 – 11:30Beter scoren in Google dan jouw concurrenten?
2015-04-2212:00 – 12:45Investeren in je klant en tóch geld verdienen?
2015-04-2313:15 – 14:00Scoren met online branding! En nee, het is niet duur!
2015-04-2314:30 – 15:15Beter scoren in Google dan jouw concurrenten?
2015-04-2315:45 – 16:30Investeren in je klant en tóch geld verdienen?

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Video Advertising | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie