Geschreven door Mariska van den Berg op

Frankwatching-interactie-facebook

Vorige week verscheen er een artikel van mij op het online marketing blog Frankwatching. In dit artikel laat ik aan de hand van 8 concrete voorbeelden zien hoe je meer interactie kunt krijgen op je Facebook pagina. Een must-read voor iedereen die zich dagelijks bezighoudt met het managen en optimaliseren van Facebook pagina’s!

Een gedeelte van het artikel:

Wanneer je een Facebookpagina beheert en hier serieuze doelstellingen voor hebt, dan weet je dat interactie met je fans essentieel is. Een term als EdgeRank ken je en je streeft dagelijks naar goede post- en page engagement rates. Toch kan het lastig zijn om updates te blijven verzinnen die je fans in actie laten komen. Wil je indruk maken op je opdrachtgever(s) met hogere engagement rates? Maak dan gebruik van de volgende ‘post types’.

1. Leg een dilemma voor aan je fans

Dit type update is vooral geschikt voor merken die fysieke producten verkopen. Het model is eenvoudig: in een afbeelding photoshop je verschillende producten naast elkaar. Vervolgens vraag je in de begeleidende tekst aan je fans welk van de producten ze mooier, beter of fijner vinden.

De kracht van dit soort posts is dat je je producten kunt tonen, zonder commercieel over te komen. Daarbij geef je mensen een makkelijke keuze en krijgen ze de gelegenheid om op een laagdrempelige manier hun mening te geven. En dat doen mensen graag. Mooi meegenomen: mensen zijn actief met je producten bezig.

interactie-facebook-pagina-595x565

2. Zoek de verschillen

Een variant op de dilemma-post is de ‘zoek-de-verschillen-post’. Hierbij heb je hetzelfde voordeel dat je je producten kunt tonen zonder dat dit commercieel overkomt. Kies een product, zet er twee van naast elkaar in een afbeelding en vraag je fans welke verschillen ze kunnen ontdekken. Het is een laagdrempelig puzzeltje en dat werkt. Puzzels en raadsels oplossen zorgt voor een positief gevoel en dus een positieve associatie met je product.

interactie-facebook-verhogen

 Lees verder op Frankwatching: 8 Facebook posts die vrágen om interactie.

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Video Advertising | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie