Geschreven door Mariska van den Berg op

Waarom Adwords in 2012 nog steeds belangrijk is!

Social media en offline marketing zijn nog steeds de grootste concurrenten voor de online marketing. Daar waar social media ontzettend sterk groeiende is met Facebook en Twitter, zal offline marketing haar aandeel in de markt ook zeker niet snel inleveren. Met deze toename van social media en de impact die nog steeds van offline marketing van waarde is, zal hieronder een aantal punten toegelicht worden. Als uitgangspositie zal natuurlijk Google Adwords hiervoor van toepassing zijn.

Grootste zoekmachine

–   Google zal nog steeds de grootste zoekmachine ter wereld zijn. Met zoveel zoekverkeer is de mogelijkheid om gevonden te worden nog steeds ontzettend hoog. Meer dan 2 miljard bezoekers per maand van de internetgebruikers gebruikt Google. Yahoo en Bing zijn zeker groeiende zoekmachines, maar met een aanzienlijk lager percentage. Een Adwords campagne op Google  is nog steeds erg geschikt.

Betalen per klik

–   In vergelijking met Offline Marketing en/of het gebruik van social media als facebook, hyves en twitter betaal je voor je advertentie in Adwords nog steeds per klik. Zo krijg je kwalitatieve bezoekers op je pagina en ben je geen kosten kwijt bij 0 kliks in tegenstelling tot advertenties op betaalde social media websites.

Onbeperkte looptijd campagne

–   Je zit nergens aan vast qua contract of looptijd van je campagne. Je Bepaalt zelf hoelang en hoeveel je adverteert. Vanuit de financiële optiek is dit zeer bruikbaar, omdat ook te meten valt in hoeverre je Adwords succesvol is geweest door het meten in Analytics.

Zoekresultaten per dag

–   Ruim 33% van de zoekers op internet naar een betreffende zoekterm klikt op een Adwords advertentie. In Nederland zijn er ongeveer 7,5 miljoen internetgebruikers per dag. Maar liefst 75% hiervan gebruikt Google als zoekmachine. 200 miljoen zoekopdrachten worden er per dag uitgevoerd. Hiervan komt wel de helft uit Amerika vandaan.

Tip: Google publiceert aan het einde van 2011 de uitslag van een grootschalig onderzoek over de effectiviteiten tussen Online en Offline Marketing. Zo gauw dit bekend is, zal dit te lezen zijn op onze website.

 

Fabels over Google Adwords.

Nog steeds is er helaas een grote onduidelijkheid over het gebruik van Adwords. Op onderstaande link zijn een aantal fabels te lezen, om onduidelijkheid te voorkomen bij het Adwords gebruik. Enkele voorbeelden die weer plaatst worden zijn dat niet alleen de duurste advertenties op de topposities te vinden zijn en internetgebruikers vinden het zeker niet irritant dat er veel advertenties te zien zijn.

http://www.perplex.nl/internetmarketing/artikelen/fabels_over_google_adwords

| Contentmarketing | Conversie Optimalisatie | Display Advertising | Google AdWords | Google Analytics | Google overig | Klantcases | Nieuws | Social Media | Video Advertising | Webdesign | Webshops | WordPress | Zo Zeo | Zoekmachine optimalisatie |

Geef een reactie