Skip to content
2021 Foto  website FranchisePlus - Interieur speciaalzaak Simon Lévelt-1-1

Simon Lévelt

Simon Lévelt opende in 1826 een winkeltje in de oude havens van Amsterdam. Hij verkocht er de mooiste koffie- en theesoorten uit verre oorden. Zijn liefde voor het vak is twee eeuwen later nogal altijd voelbaar in de speciaalzaken die zijn naam dragen. Die naam staat voor premium biologische koffie en thee. In de 41 vestigingen in Nederland en België kunnen liefhebbers zich onderdompelen in de wereld van Simon Lévelt.

Simon Lévelt onderscheidt zich al zes generaties lang met premium producten, persoonlijke service en bijzondere ervaringen. Het bedrijf spoort de mooiste biologische koffie en thee op van over de hele wereld, om deze vervolgens zelf te branden en melangeren in Nederland. En dat proef je. De producten van Simon Lévelt zijn op verschillende plekken te koop, maar het merk krijgt liefhebbers graag over de vloer in zijn speciaalzaken, waar ze de koffie en thee kunnen zien, ruiken en proeven en waar medewerkers gepassioneerd vertellen over de rijkdom aan smaken.

UITDAGING

Het bleek eerder uitdagend voor Simon Lévelt om potentiële klanten ook online enthousiast te maken over zijn merk en vakmanschap en de sfeer die klanten kennen uit de winkel over te brengen online. Inmiddels heeft Simon Lévelt bewezen dat online en offline elkaar versterken en dat een prachtig merk en fysieke winkelsfeer ook online heel goed onder de aandacht gebracht kunnen worden. Met een significante omzetgroei als resultaat.

Simon Levelt-1
Verkeer

+ 65%

Online omzet

+ 70%

Conversie

+ 2,5%

Meer conversies uit je website halen?

Aanpak

In zijn ambitie om digitaal te groeien klopte Simon Lévelt aan bij Zeo, sparringpartner in online marketing en webdevelopment met directe lijnen met marketeers en developers. Een grote plus voor Simon Lévelt. 

Uit een analyse zagen we groeikansen in een Google Ads en SEO om de vindbaarheid zowel betaald als organisch te laten groeien. De echte groei zat in het vergroten van de trouwe klanten database en de lifetime value van klanten. Daarom begonnen wij met het optimaliseren van conversies (CRO) en implementeerde het merk een personalisatiesoftware.

De activiteiten op het gebeid van SEO dienen een tweeledig doel: meer online verkoop en meer winkelbezoek. De webshop wordt geoptimaliseerd en gepersonaliseerd aan de hand van klantdata, met een verhoogd conversieratio en orderwaarde als resultaat.

Een ander belangrijk doel van onze online inspanningen was het aanmoedigen van fysieke winkelbezoeken. Het is daar, waar het vakmanschap van Simon Lévelt en beleving van geur en smaak het meest bijzonder tot zijn recht komt. Hierdoor werd de synergie tussen online en offline klantenbinding en verkoop nog essentiëler.

Om online verkoop te genereren en bezoekers naar de speciaalzaken te trekken, zetten we Google Ads Shopping- en Search-campagnes in, zowel lokaal als breed. Daarnaast maakten we gebruik van het Display Netwerk van Google om een breder publiek te bereiken.

Shopware 5 met outstaffing

Sinds eind 2022 beheert ons outstaffingteam de website van Simon Lévelt. Dit beheer bestaat uit zowel het technisch beheer van de website als de doorontwikkeling. Met het doorontwikkelen worden er regelmatig extensies toegevoegd aan de website om deze te verbeteren. Deze samenwerking met het outstaffing team loopt inmiddels een jaar.

Meer weten over de voordelen van ons Shopware outstaffing aanbod?

blog-klimaatneutraal-Simon-Levelt_52175_600x600@2x
"Natuurlijk was het even wennen in de communicatie. Je moet elkaar ook leren begrijpen. Sinds we dat samen op de rit hebben, loopt het als een trein. Hoge productie, goede kwaliteit, lage kosten."
Simon Lévelt

Resultaat

Simon Lévelt heeft het verkeer naar zijn website in een jaar tijd met 65% zien toenemen, dankzij zowel meer betaald als organisch verkeer. De daaruit gegenereerde e-commerce opbrengsten namen sterk toe met 70%, wat mede te danken is aan de verbeterde conversie van 2,5%. De extra investeringen in online advertenties werden ruimschoots gecompenseerd door de extra opbrengsten (Return On Advertising Spend of kortweg ROAS).

Ben jij klaar voor de volgende stap in e-commerce?

Geen automatisch gegenereerd rapport, maar een diepgaande handmatige audit. Zodat wij jou leren kennen - en jij ons.