Skip to content
tiny vertbaudet

Vindt de weg naar Nederlandse kinderkamers

Vertbaudet

Vertbaudet is een bekende naam in het Franse winkellandschap. Al sinds begin jaren zestig verkoopt het bedrijf producten voor kinderen en hun ouders. Behalve in zo’n tachtig winkels doet de onderneming dat ook succesvol online. Buiten de Franse thuismarkt zijn inmiddels webshops opgezet voor een aantal andere Europese landen. Zeo helpt Vertbaudet bon ton te worden in Nederland.

Expertise, creativiteit en oprechtheid zijn de kernwaarden van Vertbaudet, een van Europa’s topspelers in kindermode en -verzorging. Het bedrijf verkoopt ook zwangerschapsproducten, interieurartikelen en speelgoed. In totaal verhandelt Vertbaudet ruim twintig miljoen producten per jaar, onder andere van Philips AVENT, PLAYMOBIL, BabyBjörn en LEGO. De onderneming beschikt over webshops voor acht verschillende landen, via Vertbaudet.com is het aanbod wereldwijd beschikbaar. De sites trekken samen ruim 100 miljoen bezoekers op jaarbasis.

UITDAGING

Vertbaudet was al in een aantal landen buiten Frankrijk actief toen het bedrijf zich opmaakte voor een online entree in Nederland. In Zeo vonden de Fransen een partij die de introductie lokale marketingkracht bijzet, om marktaandeel te veroveren.

Vertbaudet
ROAS Google Ads

760%

ROAS social media advertising

519%

Aanpak

In de zomer van 2020 is Zeo begonnen met campagnes voor Vertbaudet.nl in Google Shopping. Begin 2021 kwam daar social media advertising bij, meer specifiek via Facebook en Instagram. Sinds de zomer van 2021 wordt daarbij gewerkt volgens het model See, Think, Do, Care.

Techniek

- Google Ads

- Social media advertising

vertbaudet (1)

Techniek

See, Think, Do, Care is een online marketingmodel van Google waarin de intentie van de doelgroep centraal staat; de targeting wordt afgestemd op de vier verschillende fasen van de customer journey. Dit vergroot de effectiviteit van de boodschap.

Resultaat

De ROAS (Return On Advertising Spend) van de activiteiten in Google Shopping is in de loop der tijd flink gestegen. Bedroeg die in de zomer van 2020 nog maar 200%, vijftien maanden later was deze zo goed als verviervoudigd. Ook het rendement van de advertenties op Facebook en Instagram is verbeterd: de ROAS ligt ruim boven de 500%, bijna drie keer zo hoog als bij de start met social media advertenties. 

De omarming van het See, Think, Do, Care-model heeft gezorgd voor meer verkeer, betere conversie en daarmee voor een significante omzetstijging van Vertbaudet in Nederland.

Benieuwd hoe het dit model bij jou voor meer verkeer kan zorgen? Wij denken mee!

Online marketingmodel toepassen

Ons werk

MEER WETEN?