Skip to content
leren-en-werken-Naviva-Kraamzorg

Naviva

Naviva Kraamzorg vervult een speciale rol in de levens van jaarlijks tienduizenden gezinnen. De grootste kraamzorgaanbieder van Nederland wil op het juiste moment in het oog springen bij aanstaande ouders, om kwaliteit en veiligheid te kunnen bieden, voor, tijdens en na de bevalling. Ook is het belangrijk dat de organisatie beschikt over voldoende handen aan het bed en de wieg.

De kraamtijd behoort tot de bijzonderste perioden in een mensenleven. Met persoonlijke aandacht en deskundige zorg wil Naviva Kraamzorg gezinnen de best mogelijke start geven, waar zij warme en veilige herinneringen aan overhouden.
Naviva ontstond in 2007 uit een fusie, via overnames werd de kraamzorgaanbieder vervolgens in steeds meer delen van Nederland actief. Inmiddels werken ongeveer vijftienhonderd professionals bij de organisatie. In hun opleiding en scholing wordt veel geïnvesteerd. Naviva, onderdeel van het Zorg van de Zaak-netwerk, werkt zo veel mogelijk buurtgericht, met kraamverzorgenden uit de eigen omgeving.

UITDAGING

Zeo helpt Naviva leads te genereren en daardoor is het essentieel deze doelgroepen op het juiste moment aan te spreken, met de juiste informatie en het juiste advies.

Naviva's bestaande Google Ads structuur richtte zich op lokale campagnes, waardoor potentiële cliënten en sollicitanten werden getarget. Dit zorgde ervoor dat er veel verschillende campagnes tegelijkertijd liepen waar geen structuur in zat. Wij gingen aan de slag met het verbeteren van de accountstructuur.

Eind 2022 kwamen we op het account van Naviva terecht. Na een evaluatie op de accountstructuur, concludeerden we dat de performance van het account achteruit ging in plaats van verbeteren.

 

Naviva screen
clicks

+107%

Verkeer

+200-300%

Conversie

+23%

Aanvragen

+227%

Meer conversies uit je website halen?

Aanpak

We begonnen met het vergelijken van de resultaten in 2021 en 2022. Met deze informatie bekeken we tijdens een brainstormsessie de mogelijkheden om de accountstructuur te verbeteren. Daaruit kwam het plan om de Google Ads search campagnes niet meer op te delen in locaties, maar enkel de scheiding te maken tussen cliënt en sollicitant met een splitsing tussen branded en non-branded verkeer. 

De 16 losse Google Ads search campagnes zijn vervangen door 3 search campagnes;

  • Branded campagne, een campagne met alleen zoekwoorden waarin de bedrijfsnaam in voorkomt en de target locatie is ingesteld op heel Nederland
  • Cliënten-campagne, een campagne dat zwangere vrouwen target en als locatie worden alleen de gewenste regio’s vanuit de klant getarget.
  • Vacature-campagne, een campagne die kraamverzorgers target en als locatie worden de gewenste cliëntenregio's getarget en de gebieden daarbuiten. 

De keuze om de campagnes samen te voegen geeft meer inzicht in de prestaties en mogelijkheden voor het optimaliseren van de campagnes. Voor het algoritme is het nu makkelijker om de juiste mensen te vinden zonder dat het budget de locatie beperkt in haar bereik.

Techniek

- SEO

- Google Ads

- CRO

- Social media advertising

- Advies en training

20210610-PLIENS_NAVIVA-BABY-RUYA_20210610_8943
"Voor jou, je kindje en jullie gezin."

 

Naviva

Resultaat

Met trots kunnen we zeggen dat het:

  • De klikken met 107% is toegenomen
  • De klikfrequentie met 126% is toegenomen
  • De kosten per klik met 55% is afgenomen
  • De Aanvragen zijn met 227% toegenomen
  • De kosten per aanvraag met 71% is afgenomen
  • De maandkosten met 6% zijn gedaald

De investeringen in bereik leverden Naviva Kraamzorg elk kwartaal meer sessie op, met stijgingen van 200 tot wel 300%. Mede door de verhoogde klikprijzen is de focus succesvol verlegd naar conversieoptimalisatie, wat leidde tot een conversiestijging van gemiddeld 23%.

Ben jij klaar voor de volgende stap in e-commerce?

Geen automatisch gegenereerd rapport, maar een diepgaande handmatige audit. Zodat wij jou leren kennen - en jij ons.