Nieuw talent door inzet van slimme online marketing technieken
Zeo
Zeo is hét huis voor online marketing en webdevelopment. Met een team van 30 professionals leveren we aan meer dan 80 klanten in meer dan 11 landen. Hiermee maken we impact op de online positie van onze klanten, door de bezoeker van de klant centraal te stellen.
UITDAGING
De krapte in de arbeidsmarkt wordt overal gevoeld, ook in de wereld van online marketing. Door schuivingen binnen het team, was er behoefte aan nieuw talent op het gebied van online marketing en webdevelopment. Dit heeft geleid tot vacatures, waar in korte tijd invulling aan gegeven moest worden. Omdat we een kennisorganisatie zijn, zoeken we veelal specialistische mensen, met een passie voor het vak. Om die te bereiken moet je op een plek zoeken, waar de doelgroep te vinden is.
Aanpak
Er is een doelgroepanalyse gedaan om de ideale kandidaat van Zeo in kaart te brengen. Zo is bereikt wie de ideale kandidaat is voor de verschillende vacatures. Na het bereiken van deze doelgroep, is het belangrijk dat we deze weten te converteren op een werken-bij website. Deze werken-bij site is gebouwd, op basis van een Applicant Tracking System.. Doormiddel van dit ATS, kunnen kandidaten eenvoudig solliciteren, en kunnen ze in het complete sollicitatieproces inzichtelijk getrackt worden in het bijbehorende dashboard.
Inzicht in data
Een extra voordeel aan het ATS is dat het inzicht geeft in de data. Zo zie je eenvoudig het aantal views van je vacaturepagina’s, de herkomst van deze views, het aantal kandidaten dat heeft gereageerd en het aantal kandidaten dat aangenomen is. Hierdoor is er altijd overzicht in de data van de lopende campagnes, waardoor constant bijgestuurd kan worden.
Techniek
-
Meta ads
-
Meta pixel
-
LinkedIn Campaign Manager
-
LinkedIn ads
-
ATS
-
Werken-bij site op jobs.zeo.nl
Binnen 3 maanden hebben we 7 FTE gevuld doormiddel van Recruitment Marketing
Resultaat
Door de inzet van slimme onlinemarketing technieken en campagnes gestuurd op data, op de eerder bepaalde platformen uit de doelgroepanalyse hebben we onze doelgroep specifiek weten te targeten. Dit heeft geleid tot 31 sollicitanten en 7 FTE gestart binnen 3 maanden.