Skip to content
plus parts image 01

PARTS FOR LIFE

Plus.Parts

Met en snelle Magento2 shop en maar liefst elf substores in Europa is Plus.Parts een grote speler in de reserve onderdelen voor (robot)stofzuigers, tuingereedschap, projectoren, electrisch gereedschap en nog veel meer. 

Plus.Parts komt voort uit een familiebedrijf wat al sinds 1982 actief is in de internationale handel en sinds 2005 producten online verkoopt. Het bedrijf levert snel en vanuit een eigen lokaal magazijn. Elke bestelling die vóór 15.00 uur wordt geplaatst en is bestaald, wordt door Plus.Parts nog dezelfde dag verzonden (mits het product in voorraad was ten tijde van bestellen).

Plus.Parts staat voor eerlijk ondernemerschap. Het bedrijf verkoopt meer dan 15 jaar online en verstopt zich niet achter een telefoonnummer (030 656 9601) of een e-mailadres. Je kunt ze altijd goed bereiken. Voor Plus.Parts is elke bezoeker en klant even belangrijk. Het team is iedereen zover mogelijk op de best mogelijke manier van dienst.

 

UITDAGING

Plus.Parts, het vlaggenschip van het familiebedrijf, werd groot op Magento 1. Eind 2018 maakte Magento bekend medio juni 2020 te stoppen met de ondersteuning van die e-commerce software. Daarom was het noodzakelijk om te vernieuwen. De keuze voor Magento2 was gemaakt. De uitdaging zat in drie punten: 1. een technische integratie met Microsoft Dynamics NAV/BC en Idyn, 2. een veilige migratie, 3. maatwerk ontwikkeling van een super logische parts finder. Dat laatste is extra belangrijk voor de bezoekers en klanten van de webshops. Zodat zij eenvoudig voor hun apparaat op typenummer of merknaam de juiste onderdelen te zien kijken. 

 

plusparts

Aanpak

De eigenaar van Plus.Parts heeft Zeo als partner gekozen op DNA, ervaring en vertrouwen. In trajecten als deze is het extra belangrijk om transparant en eerlijk samen de oplossingen uit te werken die nodig zijn om de totale applicatie goed live te krijgen. Bovendien moest er met meerdere leveranciers samen gewerkt worden. Wibo, een van onze eigenaren, besloot daarom zelf ook een stuurgroeprol te houden in dit traject en zo ook het commitment van Zeo op alle niveaus waar te maken. Ook dat heeft de eigenaar van Plus.Parts gewaardeerd.  

Na het scherp krijgen van specificaties en het verkennen van de te integreren applicaties, is de projectstructuur en sprintplanning opgezet en in werking gezet. Zeo heeft ook het redesign van de shop gemaakt, waarbij de scherpe feedback van Plus.Parts het beste in ons los maakte om het design nóg functioner te maken. Kijk zelf maar eens op www.plus.parts 

Techniek

- Frontend redesign UX/UI

- Magento 2

-Microsoft Dynamics NAV/BC integratie

- Idyn integratie 

- SEO Migratie

- Hosting bij team Hipex/Hypernode

 

plus parts image 2

Klaar voor toekomst

Na een uitgebreide testperiode konden we live. Met name de integratietesten namen tijd in beslag, omdat het immers om meerdere applicaties en varianten ging, waarbij ook Microsoft Dynamics NAV/BC en de NAV Commerce oplossing van Idyn foutloos geintegreerd moesten werken met de Magento2. Het platform is sinds 2020 live, ontwikkelt door waar nodig en is veilig beheerd door Zeo. 

Het totale platform heeft een generiek backend en een onbeperkt aantal substores, die gebruik maken van een template oplossing waarbij functies hergebruikt worden en content specifiek gemaakt is. De maatwerk zoekfunctionaliteit zorgt voor hogere conversies. Het is een absoluut schaalbare oplossing met een efficiente UX voor zowel klanten en bezoekers als  beheerders. Klaar voor de toekomst dus. 

Vertrouwd beheer voor Magento2?

Ons werk

MEER WETEN?