Skip to content
24kae

De groeibriljant van Kae Sutherland

24Kae


24Kae is het lifestylemerk van Kae Sutherland. De influencer uit Amsterdam heeft Nederlandse, Armeense, Indonesische en Schotse roots, ondernemerschap zit in haar bloed. Met haar oprechte en nuchtere levensstijl bouwde Kae een fanschare op van honderdduizenden volgers op verschillende social media. Ook zette ze onder andere een marketingbureau, een foodblog en een restaurant op poten. Tegenwoordig stopt ze veel van haar energie en passie in 24Kae, het lifestylemerk dat ze samen met Zeo tot wasdom brengt.

24Kae startte in het voorjaar van 2021 met ‘een volwassen sieradenlijn die écht bij mij past en mijn stijl representeert’, aldus de naamgever zelf. De collectie weerspiegelt haar voorkeur voor pastel en beige tinten en haar klassieke vintage stijl. Kae’s sisterhood¸ waar onder andere haar moeder, dochtertje en vriendinnen deel van uitmaken, vormt de belangrijkste inspiratiebron voor de oorbellen, armbanden, kettingen en ringen van 24Kae. De sieraden zijn te koop bij vele tientallen juweliers en bij de Bijenkorf, waar ze op duurzaam gewonnen marmer worden gepresenteerd. Daarnaast zijn ze online verkrijgbaar, onder andere in de eigen webshop op www.24-kae.com.

UITDAGING

Toen Zeo in contact kwam met Arjan van Zuylen, mede-eigenaar van 24Kae, moest het merk nog helemaal worden opgebouwd. Er was veel werk aan de winkel, ook op merkstrategisch niveau. Zeo maakte verschillende analyses en dacht mee over de inzet van kanalen en middelen, om 24Kae een goede start te laten maken.

 

Bezoekers per maand

(half jaar na lancering van website)

>17.000

Bereik op Pinterest

(in 30 dagen, voorjaar 2022)

509.000

personen uit de doelgroep

Cost per click op social media

 

<€0,11

voor een traffic-campagne

Aanpak

Op basis van de strategie die samen met het team van 24Kae werd geformuleerd, heeft Zeo kanaalkeuzes gemaakt en een waaier aan middelen ingezet. Na de eerste fase, waarin de naamsbekendheid werd opgebouwd, verschoof de focus naar het verbeteren van de conversie op 24-kae.com, de door Zeo gebouwde webshop. Slimmere flows en een hogere retentie helpen van meer bezoekers kopers te maken.

 

24KAE_banner_2022_1400x

Resultaat

Het is na de lancering gelukt om in korte tijd een relatief grote naamsbekendheid op te bouwen voor 24Kae. Met name de advertenties op social media renderen goed; ze genereren meer bereik dan de benchmark, terwijl de kosten per klik onder de benchmark liggen. De zorgvuldig opgebouwde online awareness draagt ook bij aan het succes van 24Kae in de winkelstraat en aan de groei van het aantal fysieke verkooppunten: de teller staat binnen een jaar na de merkintroductie al boven de honderdvijftig. 

Ook behoefte aan iemand die op strategisch level met je meedenkt?

Ons werk

MEER WETEN?